др
Јелена Јовановић
Редовни професор
Катедра за софтверско инжењерство
Кабинет Ц302
Телефон:
+381 11 39 50 853
Е-пошта: jovanovic.jelena@fon.bg.ac.rs
Образовање
- Докторат: 2007, Факултет организационих наука, Универзитет у Београду, "Персонализација процеса учења на Семантичком Вебу"
- Магистратура: 2005, Факултет организационих наука, Универзитет у Београду, "Динамичко креирање едукативних садржаја на Семантичком Вебу"
- Диплома: 2003, Факултет организационих наука, Универзитет у Београду, "Графички кориснички интерфејс за Jess окружење за развој експертних система"
Универзитетска звања
- 2013. Ванредни професор, Факултет организационих наука, Универзитет у Београду
- 2008. Доцент, Факултет организационих наука, Универзитет у Београду
- 2004. Aсистент, Факултет организационих наука, Универзитет у Београду
Остало радно искуство и ангажовање
- 2011. – 2013., спољни члан комисије за оцену и одбрану магистарских радова, Универзитет Атабаска (Athabasca University), Канада
- 2013., спољни члан комисије за оцену и одбрану докторске дисертације, Универзитет у Вајадолиду (University of Valladolid), Шпанија
Професионално искуство
Научно-истраживачки пројекти – у
наставку је дат преглед тренутно активних пројеката; преглед свих пројеката је
расположив на страници: http://jelenajovanovic.net/projects.html
- 2014. – 2016., GRASS – Grading Soft Skills, пројекат финансиран од стране LLP (Lifelong Learning Programme) програма Европске комисије
- 2012. – 2015., INCOMING – Interdisciplinary Curricula in Computing to Meet Labor Market Needs, пројекат финансиран од стране TEMPUS програма Европске комисије
- 2010. – 2014., Инфраструктура за технолошки подржано учење у Србији, пројекат финансиран од стране Министарства просвете, науке и технолошког развоја
- 2010. – 2014., Истраживање демографских феномена у функцији јавних политика у Србији, пројекат финансиран од стране Министарства просвете, науке и технолошког развоја
- Journal of Universal Computer Science (JUCS, http://www.jucs.org/)
- International
Journal of Technology Enhanced Learning (IJTEL, http://www.inderscience.com/jhome.php?jcode=ijtel)
- IEEE Transactions on Learning Technologies, Special Issue on Intelligent Support Systems for CSCL: http://www.computer.org/portal/web/csdl/abs/html/trans/lt/2011/01/tlt2011010001.htm
- Interdisciplinary Journal of Information, Knowledge and Management, Special Section on Social Networking, Teaching, and Learning: http://www.ijikm.org/Volume7/IJIKMv7p039-043Editorial572.pdf
- Interdisciplinary Journal of Information, Knowledge and Management,Special Section on Game-based Learning: Design and Applications: http://www.ijikm.org/Volume7/IJIKMv7p201-203Editorial.pdf
- OBIE2014 – 1st International Workshop on Open Badges in Education; held in conjunction with the 13th International Conference on Web-based Learning (ICWL 2014), August 14-17, 2014, Tallin, Estonia. Workshop website: https://sites.google.com/site/obie2014ws
- International Conference on Advanced Learning Technologies and Technology-enhanced Learning (ICALT 2014), Track 7: Big Data in Education and Learning Analytics (BDELA@ICALT2014), July 7-9, 2014, Athens, Greece. URL: http://www.ask4research.info/icalt/2014/node/29
- ACM Symposium on Applied Computing (SAC) Track on Intelligent, Interactive and Innovative Learning environments, Gyeongju, Korea, March 24-28, 2014. URL: http://nees.com.br/ile/2014/
- LALD 2012 – 1st International Workshop on Learning Analytics and Linked Data; held in conjunction with the 2nd Conference on Learning Analytics and Knowledge (LAK’12), 29.04. – 02.05.2012, Vancouver (Canada). Workshop website: http://lald.linkededucation.org
- WIISCOLA – 1st International Workshop on Intelligent and Innovative Support for Collaborative Learning Activities (2009); held in conjunction with the 8th International Conference on Computer Supported Collaborative Learning, Rhodes, Greece, 2009. Proceedings: http://portal.acm.org/citation.cfm?id=1599503.1599582
- Computational Intelligence
- Elsevier – Computer Standards & Interfaces
- Elsevier – Computers & Education
- Elsevier – Data & Knowledge Engineering
- Elsevier – Journal of Semantic Web
- IEEE Internet Computing
- IEEE Transactions on Knowledge and Data Engineering
- IEEE Transactions on Learning Technologies
- Interactive Learning Environments
- Journal of Learning Analytics
- 3. новембар 2014. – “Rethinking Educational Semantic Web”, Sixth Brazilian Workshop on Semantic Web and Education (WSWEd’14@CBIE'14), Dourados, Brazil
- 24.мај 2012. – “Technologies and Pedagogies for Advancing Organizational Learning, Knowledge Sharing and Goal Management”, Institute of Informatics, Tallinn University, Tallinn, Estonia
- 22.мaј 2012. – “Advancing Education through a Synergy of Semantic Web Technologies and Social Web Practices”, Institute of Informatics, Tallinn University, Tallinn, Estonia
- 18. април 2012. – “Social Semantic Web as a Novel e-Education Platform,” Colloque International de l'Université à l'Ere du Numérique (CIUEN), Lyon, France
- 4. новембар 2011. – “Organizational Goals in Social Enterprise 2.0 Environments,” University of British Columbia, Vancouver, Canada
- 12.мaj 2010. – “Novi pogledi na Semantički Web”, Informatika 2010, Beograd, Srbija
- 7.септембар 2007 – “Semantic Web Technologies in Learning Content Usage Analysis”, Athabasca University, Edmonton, Canada
- Bagheri, E., Jovanovic, J., "Semantic Annotation of Web Content," 27th IEEE Canadian Conference on Electrical and Computer Engineering (CCECE 2014), Toronto, Canada, May 4-7, 2014. URL: http://ls3.rnet.ryerson.ca/?p=636
Истраживачка област
Системи
засновани на примени вештачке интелигенције,технолошки
подржано учење
Усавршавање
Стручно усавршавање:
- Post-docпозиција наУниверзитету Атабаска(Athabasca University), Канада, у периоду01.08.2011. – 01.12.2011.; ангажовање на пројектуSemantic Technologies for Enterprise 2.0 Collaboration финансиран кроз NSERC (Natural Sciences and Engineering Research Council of Canada) Engage Grant
- ProLearn Summer School 2007, Фрежус, Француска; летња школа за докторске студенте, у организацији ProLearn Academy
- Студијски боравак приSchool of Interactive Arts and Technologies, Simon Fraser University, Ванкувер, Канада; период: август – септембар 2007; ментори: проф. Marek Hatala ипроф. Драган Гашевић.
- Студијски боравак приSchool of Interactive Arts and Technologies, Simon Fraser University, Ванкувер, Канада; период: јун - август 2006; ментори: проф. Marek Hatala ипроф. Griff Richards.
- Студијски боравак приDepartment of Computer Science, Katholieke Universiteit Leuven, Лувен,Белгија; период: јул 2005;ментор: проф. Erik Duval.
Гостујући професор:
- Гостујући професор на Факултету информационих технологија, Универзитет Медитеран,Црна Гора;период: септембар 2007 – јун 2012; предмети: Структуре података и алгоритми, XML технологије, иИнтелигентни системи
Одабране референце
- Димитријевић, С., Jovаnović, J., Девеџић, В., "A Comparative Study of Software Tools for User Story Management," Information and Software Technology, vol.57, pp.352-368, 2015.
- Jovаnović, J., Багхери, Е., Цуззола, Ј., Гашевић, Д., Јеремић, З., Басхасх, Р., "Automated Semantic Annotation of Textual Content," IEEE IT Professional, vol. 16, no. 6, pp.38-46, Dec 2014.
- Jovаnović, J., Цхионг, Р. (Eds.)Technological and Social Environments for Interactive Learning. Informing Science, Santa Rosa, California, USA. 2013. ISBN: 1932886737. URL: http://books.google.rs/books?id=rKMdAgAAQBAJ
- Крчадинац, У., Пасqуиер, П., Jovаnović, J., Девеџић, В., "Synesketch: An Open Source Library for Sentence-based Emotion Recognition", IEEE Transactions on Affective Computing, Vol. 4, No. 3, pp. 312-325, 2013.
- Али, Л., Асади, М., Гашевић, Д., Jovаnović, J., Хатала, М. "Factors Influencing Beliefs for Adoption of a Learning Analytics Tool: An Empirical Study," Computers & Education, Vol. 62, 2013, pp. 130-148.
- Јеремић, З., Jovаnović, J., Гашевић, D., "Personal Learning Environments on Social Semantic Web," Semantic Web – Interoperability, Usability, Applicability, Vol. 4, No. 1, 2013, pp.23-51.
- Сиадатy, М., Гашевић, Д., Jovаnović, J., Пата, К., Миликић, Н., et al., "Self-regulated Workplace Learning: A pedagogical framework and Semantic Web-based environment," Educational Technology & Society, Vol. 15, No. 4, 2012.
- Јеремић, З., Jovаnović, J., Гашевић, Д., "Student Modeling and Assessment in Intelligent Tutoring of Software Patterns," Expert Systems with Applications, Vol. 39, No. 1, pp.210-222, 2012.
- Хатала, М., Гашевић, Д., Сиадатy, М., Jovаnović, J., Торниаи, Ц., “Ontology Extraction Tools: an Empirical Study with Educators,” IEEE Transactions on Learning Technologies, Vol. 5, No. 3, 2012, pp. 275-289.
- Jovаnović, J., Гашевић, Д., Торниаи, Ц., Батеман, С., Хатала, М., "The Social Semantic Web in Intelligent Learning Environments – State of the Art and Future Challenges," Interactive Learning Environments, Vol. 17, No. 4, 2009, pp. 273–308.
Остала библиографија
Награде и признања
- Јун 2011: Награда за најбољи рад на међународној конференцији: the 11th IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies, Athens, Georgia, USA, July 6-8, 2011.
- Јун 2006: Награда за најбољи рад на међународној конференцији: the 6th IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies, Kerkrade, The Netherlands, July 5-7, 2006.
- Фебруар 2004: Дипломски рад награђен од стране Универзитета у Београду за најбољи студентски истраживачки рад у области техничких наука у протеклој години.