Почетна / Вести насловна страна / Завршено је светско такмичење у решавању студије случаја BBICC 2018

Завршено је светско такмичење у решавању студије случаја BBICC 2018

У суботу, 21. априла 2018. године званично је завршено светско такмичење у решавању пословних студија случаја, Belgrade Business International Case Competition 2018.

Укупно 100 студената и њихових ментора са 20 универзитета из САД, Аустралије, Канаде, Немачке, Данске, Мађарске, Хрватске, Либана, Хонг Конга, Кине, Сингапура и Тајланда решавало је три студије случаја у оквиру шестог интернационалог студентског такмичења у решавању пословних студија случаја, Belgrade Business International Case Competition 2018. BBICC такмичење одржано је од 15. до 21. априла у организацији Факултета организационих наука у Београду  и највеће менаџмент консалтинг организације Case Study Club.

Прву студију случаја коју су студенти радили 5 сати задала је компанија која је глобални специјалиста у управљању енергијом и аутоматизацији, Schneider Electric, а задатак је био креирање пословне стратегије за електронско пословање. Другу студију случаја дала је компанија Paneleven Group, а задатак је био да се одабере одговарајућа технологија и адекватан пословни модел за криптовалуту xCEEdium. Компанија Paneleven  је специјализована за маркетинг, дистрибуцију, пројекте и развој софтвера и интеграцију успостављања дугорочног односа са водећим компанијама кључног тржишта у овим регионима. Трећу, велику студију случаја компаније Телеком Србија студенти су радили 24 сата. Телеком Србија је модерна, у потпуности домаћа телекомуникациона компанија која већ двадесет година има улогу лидера из области фиксне и мобилне телефоније, интернета и мултимедије, како у земљи тако и у региону. Задатак који је компанија Телеком Србија дала био је да се надоместе опадајући приходи од фиксне телефоније и осмисли начин увођења “интернета ствари” у понуду. Тимови студената су имали прилику да своја решења презентују пред стручним жиријем сачињеним од топ менаџера, консултаната водећих компанија из Србије, као и представника Владе Републике Србије. Стручни жири финала такмичења је био сачињен од: Филип Банковић, извршни директор за технику компаније Телеком Србија, Милан Симић, извршни директор за ИТ подршку и ИСТ сервисе компаније Телеком Србија, Немања Огњановић, директор сектора за основне и технолошке стратегије компаније Телеком Србија, Мила Миленковић, шеф службе за дигиталне иновације и апликације компаније Телеком Србија, Вероника Тасић Вушуровић, директор Иницијативе Дигитална Србија, Милан Петровић, извршни директор компаније Fleet Partner, Ненад Пауновић, саветник за дигитализацију Владе Републике Србије, Александар Међедовић, члан управног одбора компаније 10X Digital UG и Диана Глигоријевић, извршни директор маркетинга компаније TeleGroup.

drugo-mesto

“Мислим да би сви тимови требало да буду поносни на идеје које су проистекле из њиховог двадесетчетворочасовног рада. Наши тимови раде недељама и месецима како би дошли до решења, а од такмичара смо добили подједнако квалитетна решења за краћи временски период.” рекао је Милан Симић, извршни директор за ИТ подршку и ИСТ сервисе компаније Телеком Србија.

‘‘Решавање кејса као један тим захтевало је много вежбе. Потрудили смо се да дођемо до најбољег могућег решења од првих неколико сати рада и то је захтевало да током рада мењамо правац у ком наша идеја иде. Било је занимљиво видети како велика компанија попут Телекома Србија може користити решења нас студената. Наше искуство са такмичења је сјајно и у њему смо јако уживали.’’ рекла је Elieen Smith , такмичарка која је део победничког тима The Stephen J.R. Smith School of Business, Queen’s University из Канаде.

trece-mesto

Победник овогодишњег такмичења је The Stephen J.R. Smith School of Business, Queen’s University, другопласирани тим је Foster School of Business, University of Washington,  док је треће место припало тиму American University of Beirut. Посебну награду добио је Preston Gulledge, студент Foster School of Business, University of Washington из Америке, који се истакао као најбољи презентер.

najbolji-prezenter

Најбољи студенти ФОН-а и ове године су били део организационог тима BBICC 2018 под вођством Весне Дамњановић и председника Наташе Владисављевић и Марка Дамјановића, као и извршног одбора: Еме Нешковић, Милана Окановића, Милоша Милосављевића, Сандре Једнак, Немање Јевтовић и Тијане Стефановић. Поред тога, 20 амбасадора – студената ФОН-а бринуло је о сваком тиму студената за време трајања догађаја. Сви заједно допринели су да се BBICC 2018 шести пут заредом успешно реализује и подигне на још виши ниво, као и да се задржи позиција међу топ 12 светских такмичења у решавању пословне студије случаја према рангирању Универзитета из Окланда.

Такмичење BBICC 2018 омогућено је уз подршку руководства ФОН-а, на челу са проф. др Милијом Сукновићем, деканом ФОН-а и председником Савета ФОН-а, проф. др Миланом Мартићем.

Организациони тим BBICC 2018 дугује неизмерну захвалност водећим компанијама у Србији и стратешким партнерима такмичења, који су препознали вредност улагања у младе таленте: Влада Републике Србије, Телеком Србија, Schneider Electric – Serbia, Paneleven Group, The Coca – Cola Company и Henkel Serbia. Поред тога, помоћ су пружили и партнери категорија: Златиборац, Strauss Adriatic, Телеком Србија, Jaffa Crvenka, Palace Hotel, Renault и Radisson Blu Old Mill Hotel,  као и пријатељи пројекта: Aмбасада Канаде у Србији, Универзитет у Београду, Министарство просвете, науке и технолошког развоја, Туристичка организација Србије, Српска асоцијација менаџера, Центар за промоцију науке, Impact Hub Belgrade, Outrun, Direct Media,  као и медијски партнери.

Додатне информације о такмичењу, могу се наћи на сајту www.bbicc.org.